Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
1 sayfadaki 3 sayfası
1 sayfadaki 3 sayfası • 1, 2, 3
Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
Hiç bir şey bir motosiklet binicisinin motosikletiyle uzun yıllar boyu kazasız belasız mutlu bir sürüş aaafi yaşayacağını garanti edemez. Bir dönem Amerikan Motosiklet Güvenlik Vakıfları'nın görevlendirdiği bir komisyona şöyle bir görev verildi: Komisyon Güvenli emniyetli motosiklet sürüş kurallarını tayin eden
bu kuralları düzenleyen yönergeleri ve esasları belirleyecekti...
Sonunda 2.500 e yakın değişik aktiviteyi içeren bir katalogla
çalışmalarını sonlandırdılar!..96 adet püf noktası tespit ettiler....
Hiç bir şey bir motosiklet binicisinin motosikletiyle uzun yıllar boyu kazasız belasız mutlu bir sürüş aaafi yaşayacağını garanti edemez. Bir dönem Amerikan Motosiklet Güvenlik Vakıfları'nın görevlendirdiği bir komisyona şöyle bir görev verildi: Komisyon Güvenli emniyetli motosiklet sürüş kurallarını tayin eden
bu kuralları düzenleyen yönergeleri ve esasları belirleyecekti...
Sonunda 2.500 e yakın değişik aktiviteyi içeren bir katalogla
çalışmalarını sonlandırdılar!..96 adet püf noktası tespit ettiler....
En son Catal tarafından Paz 8 Mart 2009 - 18:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
TRAFİK STRATEJİLERİ:
Yolumuzu diğer sürücülerle daima paylaşmamız gerekmektedir. Ancak
bunun limitleri vardır. Her türlü tehlikeden uzak durmak ve rüzgarın
yüzünüzdeki tatlı esintisini daima hissetmek için şu püfleri dikkate
alın:
Yolumuzu diğer sürücülerle daima paylaşmamız gerekmektedir. Ancak
bunun limitleri vardır. Her türlü tehlikeden uzak durmak ve rüzgarın
yüzünüzdeki tatlı esintisini daima hissetmek için şu püfleri dikkate
alın:
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
1 - Zamanlama Kavramı / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda
mükemmel bir sollama altı saniyeyi geçmez. Şeridin ardındaki yerimizi
tekrar alana kadar sollamamızı otoban hız limitlerinde mi yoksa abartılı olmayan yumuşak bir gazlama ile mi tayin etmeliyiz?
mükemmel bir sollama altı saniyeyi geçmez. Şeridin ardındaki yerimizi
tekrar alana kadar sollamamızı otoban hız limitlerinde mi yoksa abartılı olmayan yumuşak bir gazlama ile mi tayin etmeliyiz?
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
2 - Zamanı iyi hesaplayın / Karşı yönden gelen araç veya tepeüstü viraj gibi kör noktalar bizden ne kadar uzakta? Bunu iyi bilmek sizi muhtemel bir toslaşmadan kurtaracaktır.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
3 - Asla öndeki aracın dibine sokulmayın / Önde bulunan takip ettiğiniz araç
kilometre taşı gibi yol kenarında belirlediğiniz bir objeyi geçtiği
sırada içinizden sayın: "Binbir.. Biniki..." Eğer o noktaya siz "İki"
dediğiniz anda varmışsanız bilin ki çok yakın takip yapıyorsunuz.
kilometre taşı gibi yol kenarında belirlediğiniz bir objeyi geçtiği
sırada içinizden sayın: "Binbir.. Biniki..." Eğer o noktaya siz "İki"
dediğiniz anda varmışsanız bilin ki çok yakın takip yapıyorsunuz.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
4 - Her aracın seyir çizgisini kestirin / Aracın seyrettiği
şeritteki doğrultusunu gözlemleyin ve motosikletinizi onun size
ulaşamayacağı bir çizgide tutmaya çalışın.
şeritteki doğrultusunu gözlemleyin ve motosikletinizi onun size
ulaşamayacağı bir çizgide tutmaya çalışın.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
5 - Kararsızlık içinde gidonu sağa sola seyirterek sürmeyin /
Manevra yapmak zorunda olsanız bile şeridinizin dışına taşmamaya özen
gösterin.
Manevra yapmak zorunda olsanız bile şeridinizin dışına taşmamaya özen
gösterin.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
6 - Tehirli dönüşler / Dönemeçin mümkün olduğunca en dış tarafından
başlamak ve dönüşe mümkün olduğunca tehirli başlamakla sadece daha
ilerisini görme imkanına sahip olmakla kalmaz merkezkaç kuvvetinin bileğinizde yarattığı baskıyı da azaltırsınız.
başlamak ve dönüşe mümkün olduğunca tehirli başlamakla sadece daha
ilerisini görme imkanına sahip olmakla kalmaz merkezkaç kuvvetinin bileğinizde yarattığı baskıyı da azaltırsınız.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
7 - Diğer araçlarda kayması muhtemel yükleri gözlemleyin / Gidiş ve
geliş çift şeritli bir yolda diğer araçların yüklediği eşya ya da
denkin her an kurtulup yolunuza düşmesi saçılması riski bulunmaktadır. Taş
kaya yüklü bir kamyon ya da ev eşyası yüklü açık kasa bir kamyonet gibi
tehlikeli şekilde yük taşıyan araçları belirleyin. Aranızdaki mesafeyi
sabit tutun ve en sağdan seyredin. Bu kaçış için size bariz bir üstünlük sağlar.
geliş çift şeritli bir yolda diğer araçların yüklediği eşya ya da
denkin her an kurtulup yolunuza düşmesi saçılması riski bulunmaktadır. Taş
kaya yüklü bir kamyon ya da ev eşyası yüklü açık kasa bir kamyonet gibi
tehlikeli şekilde yük taşıyan araçları belirleyin. Aranızdaki mesafeyi
sabit tutun ve en sağdan seyredin. Bu kaçış için size bariz bir üstünlük sağlar.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
8 - Asla ufkunuzu kapayan görüşünüze engel teşkil eden hacimdeki araçların arkasına takılmayın / Kamyonlar kamyonetler ve diğer önünüzü ve dolayısıyla trafikte gerçekleşen hareketleri
tehlikeleri görmenizi engelleyen araçlardan uzak durun. Bu aynı zamanda
sizin karşı taraftan gelen araçlar tarafından görülmemenize neden olarak ikincil bir riske de yol açar. Eğer sollayacak fırsatınız yoksa mümkün olduğunca geride kalın. Hatta sabit kalın bırakın bir kaç otomobil sizi sollasın ve aralığı doldurup size güvenli bir mesafe oluştursun.
tehlikeleri görmenizi engelleyen araçlardan uzak durun. Bu aynı zamanda
sizin karşı taraftan gelen araçlar tarafından görülmemenize neden olarak ikincil bir riske de yol açar. Eğer sollayacak fırsatınız yoksa mümkün olduğunca geride kalın. Hatta sabit kalın bırakın bir kaç otomobil sizi sollasın ve aralığı doldurup size güvenli bir mesafe oluştursun.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
9 -
Trafikte pik saatlerinden sakının / Sürücüler şehirlerarası yollarda
seyahat ederken şehir merkezlerinden geçiş planlarını iyi tayin
etmelidirler. Büyük bir metropolün bir yerlere yetişme çabasında olan sürücülerle dolu yoğun trafiğiyle boğuşmaya kalkmayın.
Trafikte pik saatlerinden sakının / Sürücüler şehirlerarası yollarda
seyahat ederken şehir merkezlerinden geçiş planlarını iyi tayin
etmelidirler. Büyük bir metropolün bir yerlere yetişme çabasında olan sürücülerle dolu yoğun trafiğiyle boğuşmaya kalkmayın.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
10 - Temel kontroller: / Yalnızca dikiz aynalarınıza ya da çevresel periferik görüşünüzün yeterli olduğuna güvenmeyin. Her şerit değişikliğinde şunları uygulayın:
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
11 - Niyetinizi belli edin / Şerit değiştirirken en az iki tam saniye dönüşlerde en az dört tam saniye sinyal yakın.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
12 - Sollama yapmadığınız sürece olabildiğince sağ şeritte seyredin.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
13 - Sizden daha hızlı olanlara yol verin / Bu yapılabilecek medeni bir davranıştır
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
14 - Meskun mahallerde
şehir içinde hız yapmayın / Aşırı hız zaten genelde bir şeye
çarpmanızla şonuçlanan bir faktördür. Şehir içinde ise bu "bir şeyler"
çok fazlasıyla bulunmaktadır!
şehir içinde hız yapmayın / Aşırı hız zaten genelde bir şeye
çarpmanızla şonuçlanan bir faktördür. Şehir içinde ise bu "bir şeyler"
çok fazlasıyla bulunmaktadır!
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
15 - Kötü sürücülerden kaçının / Hiç çekinmeden abartılı bir manevra yaparak bu gayesizce "şeridinde sağa sola gezinen" sinyal vermeden şerit değiştiren gereğinden fazla hızlı ya da yavaş seyreden bir sürücüden uzaklaşın.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
16 - Diğer sürücülerin arkasındayken onların kör noktalarına girmeyin / Geri durun ya da gerekiyorsa gazlayıp geçin.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
17 - Yolun daha ötesinde olan bitenleri gözlemleyin / İdeal olarak minimum 12 saniyelik bir görüş ufkunun rehberliğinde seyredin. Her dönüşteki çıkış noktalarını tespit edin.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
18 - Yüksek risk bölgelerinde ön fren kolunu kavrayın.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
19 -
...Ama yalnızca tek parmakla kavramayın / Hatta iki parmağınızla
bile... Aslında bu daha önce yapmış olduğunuz acil frenleme
pratiklerindeki alışkanlıklarınıza ve ne kadar parmakla kolun üzerinde
hazırda durmaya alışmış olduğunuza da bağlıdır. Ama esas olan her an
tetikte olmanızdır.
...Ama yalnızca tek parmakla kavramayın / Hatta iki parmağınızla
bile... Aslında bu daha önce yapmış olduğunuz acil frenleme
pratiklerindeki alışkanlıklarınıza ve ne kadar parmakla kolun üzerinde
hazırda durmaya alışmış olduğunuza da bağlıdır. Ama esas olan her an
tetikte olmanızdır.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
20 - Hızınızı azalttığınızda mutlaka aynalarınızı kontrol edin /
Aynı zamanda kendinize bir acil kaçış rotası da çizin! Arkanızdaki
sürücü yeterince dikkatli olmayabilir.
Aynı zamanda kendinize bir acil kaçış rotası da çizin! Arkanızdaki
sürücü yeterince dikkatli olmayabilir.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
21 - Sol tekerlek izinden seyir / Dört tekerlekli taşıtların bıraktığı sol tekerlek izinin yer aldığı hat
prensipte motosikletlerin izlemesi gereken ideal çizgi olmalıdır .
Fakat mütemadiyen bu sol tekerlek izinin değişkenliğine göre seyredin.
Araçlardan dökülen yağlar ve diğer likitler genelde orta kısımda yer
aldığından bu idealdir. Öte yandan Ülkemizde eğer sağ tekerlek izinden seyrediyorsanız arkadan sizi takip eden ve haciminizden dolayı sizi umursamadan ve hatta uyarıda bulunmadan
sizin bulunduğunuz şerit dahilinde yanınızdan tehlikeli bir şekilde
geçen araçlar da bilinen bir gerçektir. En azından böyle potansiyel
tehlikelere de karşı perdeleme yapmış şeridi bloke etmiş olursunuz. Dolayısıyla arkanızdaki aracı sizi sollamak isterse korna ya da selektörle ikaz yapmak durumunda kalacaktır. Böylece sizi emniyetli bir şekilde geçmesine zemin hazırlamış olursunuz.
prensipte motosikletlerin izlemesi gereken ideal çizgi olmalıdır .
Fakat mütemadiyen bu sol tekerlek izinin değişkenliğine göre seyredin.
Araçlardan dökülen yağlar ve diğer likitler genelde orta kısımda yer
aldığından bu idealdir. Öte yandan Ülkemizde eğer sağ tekerlek izinden seyrediyorsanız arkadan sizi takip eden ve haciminizden dolayı sizi umursamadan ve hatta uyarıda bulunmadan
sizin bulunduğunuz şerit dahilinde yanınızdan tehlikeli bir şekilde
geçen araçlar da bilinen bir gerçektir. En azından böyle potansiyel
tehlikelere de karşı perdeleme yapmış şeridi bloke etmiş olursunuz. Dolayısıyla arkanızdaki aracı sizi sollamak isterse korna ya da selektörle ikaz yapmak durumunda kalacaktır. Böylece sizi emniyetli bir şekilde geçmesine zemin hazırlamış olursunuz.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
22 - Sizin şeridiniz içinden sola dönüş yapan araçlara karşı çok
dikkatli olun / Yavaşlayın ve bu aracın ne yapacağını iyi kestirin. Sağ
aynanızı kontrol edin ve olabildiğince sağa yanaşın. Eğer araç hemen
dönerse frenleyin uzun sürerse hızlanın.
dikkatli olun / Yavaşlayın ve bu aracın ne yapacağını iyi kestirin. Sağ
aynanızı kontrol edin ve olabildiğince sağa yanaşın. Eğer araç hemen
dönerse frenleyin uzun sürerse hızlanın.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Motosiklet Kullanımında 50 Püf Nokta!
EKİPMANLARLA İLGİLİ PÜFLER:
Arızalanmış ya da her hangi bir nedenle yolda kalmış bir motorla
bilinmeyen bir yerde kala kalmayı gözünüzün önüne hiç getirmiyorsanız sizin için yalnızca açık bir yol ve dolu bir depo benzin kafidir! Aşağıda bazı ikmallerle daha emniyetli ve daha eğlenceli bir sürüş sağlamak adına sizin ve motosikletiniz için yararlı bazı öneriler bulacaksınız:
Arızalanmış ya da her hangi bir nedenle yolda kalmış bir motorla
bilinmeyen bir yerde kala kalmayı gözünüzün önüne hiç getirmiyorsanız sizin için yalnızca açık bir yol ve dolu bir depo benzin kafidir! Aşağıda bazı ikmallerle daha emniyetli ve daha eğlenceli bir sürüş sağlamak adına sizin ve motosikletiniz için yararlı bazı öneriler bulacaksınız:
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
1 sayfadaki 3 sayfası • 1, 2, 3
1 sayfadaki 3 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz