Teknik Bilqiler
1 sayfadaki 1 sayfası
Teknik Bilqiler
Teknik Bilgiler
» Traction Control
Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis Kontrol Sistemi Nedir?
Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden
fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli
olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler.
Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir
sekilde yol almasi saglanir.
Hangi araçlara uygulanabilir?
ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.
Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir?
Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak buzlu toprak
vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi durumunda çekis
yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin savrulmasina sebep
olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan araçlarda her türlü yol
sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.
- Sürüs güvenliginizi arttirir
- Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
- Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
- Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
- Lastik ömrünü uzatir
- Aks debriyaj balatasi sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
- Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
- Istenildiginde devreden çikartilabilir
- Aracin orjinal tesisatini bozmaz
- -40 C +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir
"... Yaptigim inceleme ve test sürüslerinde hiçbir olumsuzluk görmedim. Gerek üretim sekli
gerekse elde edilen sonuç itibariyla çok profesyonel bir sistem. Ürünün
en büyük avantaji sürücünün kullanim tarzina göre ayarlanabilmesi ve
aracin orjinalligini bozmamasi. Bu sistem hem istenildiginde devreden
çikartilabiliyor hem de sökülmek istendiginde hiçbir olumsuz iz birakmiyor.
SÜRÜS GÜVENLIGI IÇIN FAYDALI VE GEREKLI."
» Traction Control
Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis Kontrol Sistemi Nedir?
Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden
fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli
olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler.
Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir
sekilde yol almasi saglanir.
Hangi araçlara uygulanabilir?
ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.
Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir?
Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak buzlu toprak
vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi durumunda çekis
yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin savrulmasina sebep
olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan araçlarda her türlü yol
sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.
- Sürüs güvenliginizi arttirir
- Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
- Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
- Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
- Lastik ömrünü uzatir
- Aks debriyaj balatasi sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
- Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
- Istenildiginde devreden çikartilabilir
- Aracin orjinal tesisatini bozmaz
- -40 C +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir
"... Yaptigim inceleme ve test sürüslerinde hiçbir olumsuzluk görmedim. Gerek üretim sekli
gerekse elde edilen sonuç itibariyla çok profesyonel bir sistem. Ürünün
en büyük avantaji sürücünün kullanim tarzina göre ayarlanabilmesi ve
aracin orjinalligini bozmamasi. Bu sistem hem istenildiginde devreden
çikartilabiliyor hem de sökülmek istendiginde hiçbir olumsuz iz birakmiyor.
SÜRÜS GÜVENLIGI IÇIN FAYDALI VE GEREKLI."
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
» NOS
Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir. Calisma prensibi cok basit olan NOS otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tuple kontrol ediliyor.
Tup baglantilarla istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor. Bu gazin sogutucu etkisi
genlesme katsayisini dusuruyor ve yanma odasina normalin cok ustunde
miktarda oksijen dolmasina neden oluyor. Bu sayede yakit daha iyi
yaniyor patlama cok daha siddetli gerceklesiyor ve guc artiyor.
Kiti bir tup butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor gaz pedalinin altinda bulunan buton gaza tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor.
Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla
ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin
size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz.
Nitro sistemine herbir beygir gücü için bir dolar esasıyla bakarsanız
NOS’dan alınan bir nitro sisteminin kıymetli yatırımızın herbir doları
için en büyük değeri temin ettiğini göreceksiniz. Yıllar boyunca var
olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat içerisinde 50 ila 500 beygir
gücü ilave etme yeteneğine sahip ürünlerimizden performansçılar ve
yarışçılar gibi çoğunluğun etkilendiğini bize ispatlamıştır.
Uygulamanız için doğru sistemi dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS
sisteminizi harekete geçirerek motorunuzun hacmını iki katına
çıkartmayla mukayese edilebilecek bir performans artışı ve güvenlik
faktörü yönünden emin kılınmış olacaksınız.
Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir. Calisma prensibi cok basit olan NOS otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tuple kontrol ediliyor.
Tup baglantilarla istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor. Bu gazin sogutucu etkisi
genlesme katsayisini dusuruyor ve yanma odasina normalin cok ustunde
miktarda oksijen dolmasina neden oluyor. Bu sayede yakit daha iyi
yaniyor patlama cok daha siddetli gerceklesiyor ve guc artiyor.
Kiti bir tup butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor gaz pedalinin altinda bulunan buton gaza tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor.
Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla
ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin
size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz.
Nitro sistemine herbir beygir gücü için bir dolar esasıyla bakarsanız
NOS’dan alınan bir nitro sisteminin kıymetli yatırımızın herbir doları
için en büyük değeri temin ettiğini göreceksiniz. Yıllar boyunca var
olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat içerisinde 50 ila 500 beygir
gücü ilave etme yeteneğine sahip ürünlerimizden performansçılar ve
yarışçılar gibi çoğunluğun etkilendiğini bize ispatlamıştır.
Uygulamanız için doğru sistemi dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS
sisteminizi harekete geçirerek motorunuzun hacmını iki katına
çıkartmayla mukayese edilebilecek bir performans artışı ve güvenlik
faktörü yönünden emin kılınmış olacaksınız.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli
Bir motor
Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter.
Daha fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla yakıt yakın
böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir. Çok kolay
gibi geliyor. Fakat
bu o kadar da kolay değil. Gücü arttırmayı bir kompleks mühendislik
problemi yapan çok sayıda ki faktörler olduğundan biz burada sadece üç
ana esası ele alacağız.
Herşeyden evvel tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar. Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız
daha fazla oksijen vermeniz gerekecektir. Hemen hemen bütün motor
performans ürünleri yakıt ve oksijen akışını arttırara gücü
yükseltirler.
Egzantrikler daha hacimli karbüratörler veya valfler porting emme manifoldu egzost headersları superchargerlar turbochargerlar
ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık
örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu
size artan beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak için
en etkin yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir. Nitro
sisteminin bu kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur.
Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış
yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır. Benzinin
yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline
dönüştürülmesi kolay bir işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir
bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir. Elbetteki
motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır. 8000 RPM’de çiğ
benzinin buhara dönüştürülmesi
yeterince buharlaştırma işleminin harekete geçirilmesinde anahtar;
motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur. Atomizasyon işlemi çiğ yakıt
akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür ve böylece buharlaşma
yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma hızlanır. Yakıt
damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla benzin alın ve onu
on küçük damlacığa dönüştürün bu durumda daha etkin buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç
yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş
olan bir NOS sistemi nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük
damlacık ebatları meydana getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS
sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur.
Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının
yoğunluğudur. Toros’larda ki 5000 metredeki geçitte hiç jogging yapmayı
denediniz mi? Nefesinizi kesiyor değil mi? Atmosferin yüksekliklerinde deniz seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve daha az yoğunluktadır. İşte bu sebepten dolayı deniz seviyesinde olan İstanbula’da yolda giden bir kamyona göre Toroslardaki bir yolda giden kamyon daha yavaş ilerler. Yoğunluk atmosfer basıncı (üzerinizde olan atmosferin ağırlığı) sıcaklık ve nem tarafından etkinleşir. Atmosferin basıncını değiştiremeyiz
ancak bir dereceye kadar emme odasının ısısını düzenleyebiliriz. Cool
can’ler ve intercooler’lar yakıt ile hava/yakıt karışımını soğutarak
daha yoğunlaştırırlar ve böylece ekstra bir güç meydana getirirler. Bu
karışım ne denli daha yoğun olursa silindir yanma için yakıt ve havayla
daha fazla sıkışır ve daha fazla güç oluşturur. Nitro oksid enjekte
edildiğinde derhal likit halinden gaz haline dönüşür ve çok soğuk olur.
Bu soğuk nitro buharı manifolddaki tüm emme odasının ısısını 65 o
Fahrenhayt’a kadar düşürür. Daha yoğun karışım bir nitro sistemiyle
motor’a çok daha fazla güç üretmesine yardımcı olur.
Bir motor
Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter.
Daha fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla yakıt yakın
böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir. Çok kolay
gibi geliyor. Fakat
bu o kadar da kolay değil. Gücü arttırmayı bir kompleks mühendislik
problemi yapan çok sayıda ki faktörler olduğundan biz burada sadece üç
ana esası ele alacağız.
Herşeyden evvel tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar. Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız
daha fazla oksijen vermeniz gerekecektir. Hemen hemen bütün motor
performans ürünleri yakıt ve oksijen akışını arttırara gücü
yükseltirler.
Egzantrikler daha hacimli karbüratörler veya valfler porting emme manifoldu egzost headersları superchargerlar turbochargerlar
ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık
örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu
size artan beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak için
en etkin yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir. Nitro
sisteminin bu kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur.
Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış
yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır. Benzinin
yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline
dönüştürülmesi kolay bir işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir
bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir. Elbetteki
motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır. 8000 RPM’de çiğ
benzinin buhara dönüştürülmesi
yeterince buharlaştırma işleminin harekete geçirilmesinde anahtar;
motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur. Atomizasyon işlemi çiğ yakıt
akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür ve böylece buharlaşma
yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma hızlanır. Yakıt
damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla benzin alın ve onu
on küçük damlacığa dönüştürün bu durumda daha etkin buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç
yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş
olan bir NOS sistemi nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük
damlacık ebatları meydana getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS
sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur.
Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının
yoğunluğudur. Toros’larda ki 5000 metredeki geçitte hiç jogging yapmayı
denediniz mi? Nefesinizi kesiyor değil mi? Atmosferin yüksekliklerinde deniz seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve daha az yoğunluktadır. İşte bu sebepten dolayı deniz seviyesinde olan İstanbula’da yolda giden bir kamyona göre Toroslardaki bir yolda giden kamyon daha yavaş ilerler. Yoğunluk atmosfer basıncı (üzerinizde olan atmosferin ağırlığı) sıcaklık ve nem tarafından etkinleşir. Atmosferin basıncını değiştiremeyiz
ancak bir dereceye kadar emme odasının ısısını düzenleyebiliriz. Cool
can’ler ve intercooler’lar yakıt ile hava/yakıt karışımını soğutarak
daha yoğunlaştırırlar ve böylece ekstra bir güç meydana getirirler. Bu
karışım ne denli daha yoğun olursa silindir yanma için yakıt ve havayla
daha fazla sıkışır ve daha fazla güç oluşturur. Nitro oksid enjekte
edildiğinde derhal likit halinden gaz haline dönüşür ve çok soğuk olur.
Bu soğuk nitro buharı manifolddaki tüm emme odasının ısısını 65 o
Fahrenhayt’a kadar düşürür. Daha yoğun karışım bir nitro sistemiyle
motor’a çok daha fazla güç üretmesine yardımcı olur.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
Nitro Oksid nedir ne değildir
Nitro oksid motorunuza giren normal havanın daha uygun formudur. Biz sadece havanın içinde bulunan oksijenle ilgili olduğumuzdan siz daha fazla güç üretme teşebbüsünde bulunurken ilave yakıt verdiğinizde
ne kadar oksijen mevcut olacağı konusunda nitro oksid bu işlem için
yardım eder. Güç daima yakıt kaynağından gelir. Nitro oksid bir yakıt
değildir. Nitro oksid daha fazla yakıtın yanması için gereken daha
fazla oksijenin ilavesinde kolaylık sağlar.
Daha fazla yakıt vermeden sadece nitro oksid ilave ederseniz
motorunuzun normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nisbetini
hızlandırmış olursunuz. Bu durum çok geçmeden pistonlarda harab edici
detonasyona sebep olur. Enerji nitrodan değil yakıttan gelir. Basit
olarak nitro oksid aynı zaman dilimi içerisinde daha çok miktardaki yakıtı yakmanıza müsaade eder ve böylece hasıl olan etki; yakıttan ortaya çıkan ve aracınızın akselarasyonu için el altında olabilen toplam enerji veya güç miktarındaki müthiş artıştır.
Nitro oksid’de büyü yoktur. Aslında Nitro’yu kullanmanın daha büyük bir karbüratör daha iyi bir manifold
bir supercharger veya bir turbocharger kullanmadan farkı yoktur. Şunu
anlamalısınız ki sizin ve motorunuzun soluduğu hava deniz seviyesinde
%78 Nitrojen (Azot)
%21 oksijen ve %1 diğer gazlardan oluşmuştur. Nitro Oksid (N2O) dünya
atmosferinde bulunan başlıca iki bileşimin alınmasıyla yapılmıştır (bu
iki molekül azot ve bir molekül oksijen’dir) ve bir kimyasal işlemle
bir araya getirilmişlerdir. Nitro oksid motorunuza gittiğinde yanma
ısısı kimyasal bileşiği kırarak yakıtı yakan daha fazla oksijen temin
eder. Okumuş olduğunuz gibi bütün yarış motorları aynı prensip altında
çalışırlar.Yoğun buhar içerisinde daha fazla hava (daha iyi soluma supercharging turbocharging ve nitro) ve daha fazla yakıt daha fazla güç’e eşittir.
Nitro oksid motorunuza giren normal havanın daha uygun formudur. Biz sadece havanın içinde bulunan oksijenle ilgili olduğumuzdan siz daha fazla güç üretme teşebbüsünde bulunurken ilave yakıt verdiğinizde
ne kadar oksijen mevcut olacağı konusunda nitro oksid bu işlem için
yardım eder. Güç daima yakıt kaynağından gelir. Nitro oksid bir yakıt
değildir. Nitro oksid daha fazla yakıtın yanması için gereken daha
fazla oksijenin ilavesinde kolaylık sağlar.
Daha fazla yakıt vermeden sadece nitro oksid ilave ederseniz
motorunuzun normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nisbetini
hızlandırmış olursunuz. Bu durum çok geçmeden pistonlarda harab edici
detonasyona sebep olur. Enerji nitrodan değil yakıttan gelir. Basit
olarak nitro oksid aynı zaman dilimi içerisinde daha çok miktardaki yakıtı yakmanıza müsaade eder ve böylece hasıl olan etki; yakıttan ortaya çıkan ve aracınızın akselarasyonu için el altında olabilen toplam enerji veya güç miktarındaki müthiş artıştır.
Nitro oksid’de büyü yoktur. Aslında Nitro’yu kullanmanın daha büyük bir karbüratör daha iyi bir manifold
bir supercharger veya bir turbocharger kullanmadan farkı yoktur. Şunu
anlamalısınız ki sizin ve motorunuzun soluduğu hava deniz seviyesinde
%78 Nitrojen (Azot)
%21 oksijen ve %1 diğer gazlardan oluşmuştur. Nitro Oksid (N2O) dünya
atmosferinde bulunan başlıca iki bileşimin alınmasıyla yapılmıştır (bu
iki molekül azot ve bir molekül oksijen’dir) ve bir kimyasal işlemle
bir araya getirilmişlerdir. Nitro oksid motorunuza gittiğinde yanma
ısısı kimyasal bileşiği kırarak yakıtı yakan daha fazla oksijen temin
eder. Okumuş olduğunuz gibi bütün yarış motorları aynı prensip altında
çalışırlar.Yoğun buhar içerisinde daha fazla hava (daha iyi soluma supercharging turbocharging ve nitro) ve daha fazla yakıt daha fazla güç’e eşittir.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
Nitro Oksid Diğer Performans Ürünlerine Karşı
Maliyet açısından
NOS bir müşteriye alabileceği en üst performansı sunar. NOS sisteminin
sadece birkaç yüz dolar karşılığında size sunduğu aynı miktardaki
ekstra gücü temin etmek için karbürasyon manifold subap ve silindir kapak ürünleri headers piston porting polishing supercharging veya turbocharging’e binlerce dolar harcayabilirsiniz. Fakat bu diğer performans parçalarını da takmanız halinde menfaat elde etmeyeceksiniz demek değildir. NOS sistemini bir defa taktınızmı
bütün diğer performans parçaları da nitro’nun gücünü arttırır. Eğer
paranız azsa ve buna rağmen çok daha fazla güç istiyorsanız en iyi
seçim bir NOS Sistemidir.
NOS yanlızca bir part time güç arttırıcısıdır. Standart performans
parçalarının tamamı motor üzerine ilave stres koyarak sürekli daha
fazla yakıt sarfiyatı yaparlar; güç bela caddede kullanılabilen bir
egzantrikle kötü bir rolanti ile şehirde dolaşmak ne acı vericidir.
Talep edildiğinde gücün hazır olması NOS sisteminin büyük bir
özelliğidir; o sadece sürücü ne zaman isterse çalışır. Geri kalan
zamanlarda motor normal çalışmasını sürdürür; ekstra stres yoktur ekstra yakıt sarfiyatı yoktur sürüş problemi yoktur.
Maliyet açısından
NOS bir müşteriye alabileceği en üst performansı sunar. NOS sisteminin
sadece birkaç yüz dolar karşılığında size sunduğu aynı miktardaki
ekstra gücü temin etmek için karbürasyon manifold subap ve silindir kapak ürünleri headers piston porting polishing supercharging veya turbocharging’e binlerce dolar harcayabilirsiniz. Fakat bu diğer performans parçalarını da takmanız halinde menfaat elde etmeyeceksiniz demek değildir. NOS sistemini bir defa taktınızmı
bütün diğer performans parçaları da nitro’nun gücünü arttırır. Eğer
paranız azsa ve buna rağmen çok daha fazla güç istiyorsanız en iyi
seçim bir NOS Sistemidir.
NOS yanlızca bir part time güç arttırıcısıdır. Standart performans
parçalarının tamamı motor üzerine ilave stres koyarak sürekli daha
fazla yakıt sarfiyatı yaparlar; güç bela caddede kullanılabilen bir
egzantrikle kötü bir rolanti ile şehirde dolaşmak ne acı vericidir.
Talep edildiğinde gücün hazır olması NOS sisteminin büyük bir
özelliğidir; o sadece sürücü ne zaman isterse çalışır. Geri kalan
zamanlarda motor normal çalışmasını sürdürür; ekstra stres yoktur ekstra yakıt sarfiyatı yoktur sürüş problemi yoktur.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
NOS’tan bir Sistemi Aldığınızda Kit ile Neler Gelir
Kutudan çıkarıp göreceğiniz NOS sisteminin tüm parçaları arasında
takma işlemlerini tamamen okumadıkça ve NOS sistemini ilk defa
kullanmadıkça tümüyle tanımakta zorluk çekebileceğiniz üç şey vardır.
Bütünlük:: Biz daima ürünlerimizin arkasındayız. Eğer biz bir sistemin 200 beygir gücü kapasitede olduğunu iddia edersek bu bizim onu bu şekilde dizayn etmemizden bu şekilde test etmemizden ve bu şekilde imal etmemizden ötürüdür. Eğer kılavuzluğumuzu takip etmeye arzuluysanız size elde edeceğinizi söylediğimiz neticeleri elde edersiniz.
Kalite:: Bizim NOS’ta hergün yaptığımız pek çok şeyler vardır.
Ürünlerimizi ve sistemlerimizi aracın bulunması gereken doğal çevrede
yapıldığı gibi güçlü ölçüm aletleriyle teste tabi tutarız. Yüksek
standartlarımızın devamı için üretim işlem gereksinimlerine azami
dikkati gösteririz. Yeni uygulamalarla ilgili önerilerinizle beraber
ürünlerimizin performansları hakkında söylemek istediklerinize kulak
veririz. Amaçlanan uygulama için modern ve etkin olduklarını
kesinleştirmek amacıyla bütün ürenlerimizin yeniden değerlendirilmesi
için teknik personelimiz önerilerinizi araştırma ve geliştirmeyle
yükümlü personelimize iletir.
Deneyim::Yaklaşık yirmi yıldan beri NOS sistemlerini üretmekte
bulunuyoruz. Başarılarımızdan olduğu kadar başarısızlıklarımızdan da
bilgi edindik. Dizayn edip ürettiğimiz ürünlere aldığımız bu bilgiyi
yüksek dozlarda uyguladık. Hatta bugün bile sistemlerimizden birini
takıp kullandığınız ilk gün olabilir
ancak bu yolda yirmi yıllık NOS tecrübesiyle birliktesiniz. O kutunun
içindedir. Göremeyebilirsiniz; fakat kesinlikle hissedeceksiniz.
Kutudan çıkarıp göreceğiniz NOS sisteminin tüm parçaları arasında
takma işlemlerini tamamen okumadıkça ve NOS sistemini ilk defa
kullanmadıkça tümüyle tanımakta zorluk çekebileceğiniz üç şey vardır.
Bütünlük:: Biz daima ürünlerimizin arkasındayız. Eğer biz bir sistemin 200 beygir gücü kapasitede olduğunu iddia edersek bu bizim onu bu şekilde dizayn etmemizden bu şekilde test etmemizden ve bu şekilde imal etmemizden ötürüdür. Eğer kılavuzluğumuzu takip etmeye arzuluysanız size elde edeceğinizi söylediğimiz neticeleri elde edersiniz.
Kalite:: Bizim NOS’ta hergün yaptığımız pek çok şeyler vardır.
Ürünlerimizi ve sistemlerimizi aracın bulunması gereken doğal çevrede
yapıldığı gibi güçlü ölçüm aletleriyle teste tabi tutarız. Yüksek
standartlarımızın devamı için üretim işlem gereksinimlerine azami
dikkati gösteririz. Yeni uygulamalarla ilgili önerilerinizle beraber
ürünlerimizin performansları hakkında söylemek istediklerinize kulak
veririz. Amaçlanan uygulama için modern ve etkin olduklarını
kesinleştirmek amacıyla bütün ürenlerimizin yeniden değerlendirilmesi
için teknik personelimiz önerilerinizi araştırma ve geliştirmeyle
yükümlü personelimize iletir.
Deneyim::Yaklaşık yirmi yıldan beri NOS sistemlerini üretmekte
bulunuyoruz. Başarılarımızdan olduğu kadar başarısızlıklarımızdan da
bilgi edindik. Dizayn edip ürettiğimiz ürünlere aldığımız bu bilgiyi
yüksek dozlarda uyguladık. Hatta bugün bile sistemlerimizden birini
takıp kullandığınız ilk gün olabilir
ancak bu yolda yirmi yıllık NOS tecrübesiyle birliktesiniz. O kutunun
içindedir. Göremeyebilirsiniz; fakat kesinlikle hissedeceksiniz.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
Nitro Oksid ve Emisyonları
Nitro Oksid’in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen oksitlerinin
(NOx) artması anlamına gelmez. Elbette ki NOS’un yaptığı “sadece yarış
için” olan sistemler emisyon kontrollü motorlarda kullanımı kanuni değildir. Buna rağmen
NOS sistemlerinin çoğu 50 eyaletten ABD’de kullanımının kanuni olduğuna
dair belge almıştır. Emisyon kontrollü araçlarda kullanım tasdiki
bağımsız laboratuvar testleri tarafından alınmış olup
bu NOS sistemlerinin egzost emisyonlarının normal sürüş koşullarında
arttırılmadığı ispata bağlanmıştır. Emisyon kontrol tüzüklerine bağlı
olan motorlarda emisyon müsadeli NOS kitlerinin kullanılmasını
öneririz.
Nitro Oksid’in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen oksitlerinin
(NOx) artması anlamına gelmez. Elbette ki NOS’un yaptığı “sadece yarış
için” olan sistemler emisyon kontrollü motorlarda kullanımı kanuni değildir. Buna rağmen
NOS sistemlerinin çoğu 50 eyaletten ABD’de kullanımının kanuni olduğuna
dair belge almıştır. Emisyon kontrollü araçlarda kullanım tasdiki
bağımsız laboratuvar testleri tarafından alınmış olup
bu NOS sistemlerinin egzost emisyonlarının normal sürüş koşullarında
arttırılmadığı ispata bağlanmıştır. Emisyon kontrol tüzüklerine bağlı
olan motorlarda emisyon müsadeli NOS kitlerinin kullanılmasını
öneririz.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
NOS Sistemlerinin Tipleri
NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır. Spray bar plate
sistemleri; karbüratör ve manifold arasında bir ara plate ile
kullanılan Powershot (güçlü atış) Cheater (aldatıcı) Big shot (büyük atış) gibi. Bu plaka
built-in olan spray barlarının içinden emme manifold kanallarına nitro
ve ilave yakıt verir. Çoğu yakıt enjeksiyon motorları ve Top Shot gibi
olan sistemler için olan nitro sistemleri
plate sistem teknolojisinin değişik şekilleridir. Plate sistemleri 50
ya da extra 400 beygir gücü verebilir. Çoğu plate sistemleri ayar
yapılabilen beygir gücü kazanımı ve sistem ayarı için çıkarılabilen
nitro ve yakıt jet özelliklerine sahiptir. Plate sistemleri cadde ve
çoğu yarış sınıflarında kullanılır.
Diğer taraftan
direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine yakın olan herbir
emiş yolu’na nitro ve ilave yakıt verebilmek için özel dizayn edilmiş
enjektörler fogger memeler kullanır. Bu sistemler herbir silindire aynı miktarda verirken bolca nitro ve yakıt akıtır. Multiple stage direct port sistemleri
bazı profesyonel yarış motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış
yapmıştır. Bütün NOS direkt Port sistemlerin özelliği beygir
ayarlamaları ve sistem tuningi (ince ayar) için değiştirilebilen nitro
ve yakıt jetleridir. Direkt port sistemleri aşağı yukarı hertürlü
motorlarda hem cadde hem de yarış uygulamalarında kullanılır.Yakıt
enjeksiyonu için olan bazı nitro sistemleri Direkt Port teknolojisinin
değişik bir ifadesidir.
Benzin enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro
ve yakıt enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme)
kullanılır. Kuru manifold stili nitro sistemleri nitro’yu hava akımı
içine olacak şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt motorun kendi yakıt enjeksiyon memelerince verilir
NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır. Spray bar plate
sistemleri; karbüratör ve manifold arasında bir ara plate ile
kullanılan Powershot (güçlü atış) Cheater (aldatıcı) Big shot (büyük atış) gibi. Bu plaka
built-in olan spray barlarının içinden emme manifold kanallarına nitro
ve ilave yakıt verir. Çoğu yakıt enjeksiyon motorları ve Top Shot gibi
olan sistemler için olan nitro sistemleri
plate sistem teknolojisinin değişik şekilleridir. Plate sistemleri 50
ya da extra 400 beygir gücü verebilir. Çoğu plate sistemleri ayar
yapılabilen beygir gücü kazanımı ve sistem ayarı için çıkarılabilen
nitro ve yakıt jet özelliklerine sahiptir. Plate sistemleri cadde ve
çoğu yarış sınıflarında kullanılır.
Diğer taraftan
direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine yakın olan herbir
emiş yolu’na nitro ve ilave yakıt verebilmek için özel dizayn edilmiş
enjektörler fogger memeler kullanır. Bu sistemler herbir silindire aynı miktarda verirken bolca nitro ve yakıt akıtır. Multiple stage direct port sistemleri
bazı profesyonel yarış motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış
yapmıştır. Bütün NOS direkt Port sistemlerin özelliği beygir
ayarlamaları ve sistem tuningi (ince ayar) için değiştirilebilen nitro
ve yakıt jetleridir. Direkt port sistemleri aşağı yukarı hertürlü
motorlarda hem cadde hem de yarış uygulamalarında kullanılır.Yakıt
enjeksiyonu için olan bazı nitro sistemleri Direkt Port teknolojisinin
değişik bir ifadesidir.
Benzin enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro
ve yakıt enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme)
kullanılır. Kuru manifold stili nitro sistemleri nitro’yu hava akımı
içine olacak şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt motorun kendi yakıt enjeksiyon memelerince verilir
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
NOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning)için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus.
Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de Nitro deneyiminizin başarılı mı
başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi
olacaktır. Daima herhangibir başlamadan evvel sisteminize konulan bütün
talimatları okuyun! Motorunuzda bir şeyin değiştirilmesine karar
verebilirsiniz veya dergilerde okuduğunuz sistemimizden farklı yeni bir
şey dizayn etmiş olduğumuzu görebilirsiniz. Biraz zaman ayırarak bütün
talimatları dikkatlice okuyun.
Daima tutucu şekilde başlayın. Tavsiye ettiğimiz jet kombinasyonları
hakkındaki tavsiyelerimizi takip edin ve ayar gerektiren bir sisteme
sahipseniz en alt seviyeden işe başlayın. Jetleri değiştirmek daima
birkaç dakikanızı alır bu sebepten en üst seviyeden başlayarak gereksiz
riskleri üstlenmeyin
Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi
olun. Burada ileriye gitmeyin. Siz sadece motorunuzda bulunan parçaları
kesin olarak biliyorsunuz. Bu parçalar hakkında şüpheniz varsa
bizim teknik hattımızı arayabilir ve size yüksek tecrübesi olan teknik
elemanımız bu özel kombinasyonunuz için nelerin emin olduğu hakkında
yardımcı olur. Motorunuzda neyin olduğunu bilmiyorsanız o taktirde
motorun içindekilerin fabrikanın taktıklarından ibaret olduğu
farzedilerek en emin durumda olacak ve bu uygulama için doğru sistemi
seçeceksiniz.
Güç yakıttan gelmektedir. NOS Sistemi çalışırken
sisteminizin tedarik ettiği ilave yakıt miktarıyla ilave güç ayarlanır.
Eğer yakıt orada değilse hiçbir zaman güç olmaz ve hiçbir nitro miktarı
veya başka bir şey onu geri getiremez.
Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden
el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı.
Sistem yakıtı akıtırken doğru yakıt basıncı okunur. Bazı yakıt basınç regülatörleri hatalı rakkam verirler çünkü basınç okuma sistemi çalışmazken tırmanırlar. Bu olduğu zaman gerçek akan yakıtın basıncı umulandan çok daha aşağıda olup problem yaratacaktır. Yanlış ateşleme veya detonasyon ile ilgili problemlerle karşılanınca DAİMA ilk önce nitro jet miktarını azaltın! Gücün yakıttan geldiğini hatırlayın Nitro’dan değil yakıt vermek suretiyle soğutmaya çalışmak
basit olarak biraz daha güç verir ve problemi karışık hale getirir.
Karbüratörler aşırı zengin işleyen soğutucuyla jetlenir ve daha az güç
üretir. Aşırı zenginleşerek jetlenen NOS sistemleri muhtemelen biraz
daha güç verir böylece problemlerle karşılaşırsanız
ilk evvela nitro jetin (jetlerin) miktarını azaltın. Sisteminizin nasıl
çalıştığının yanıtını almak için bujilerinizi kontrol ettiğinizde HERBİR BUJİYİ KONTROL EDİN
sadece kolay ulaşılabilenleri değil. İki silindir hiçbir zaman aynı
şekilde çalışmaz.Nitronun bir karakteristik özelliği de bujileri
temizlemesidir
öyle ki daha yeni takılmış gibi gelir.Buji porseleni üzerinde küçük
gümüş parçacıkları gibi detonasyon işaretleri varsa nitro jet miktarını
azaltın.Bujinin toprak kordonu bir mavimsi-gökkuşağı renkleri
gösteriyorsa nitro jet miktarını azaltın.Eğer toprak hattları erime emareleri veriyorsa nitro jet miktarını azaltın ve daha kısa olan ve daha kalın toprak hatlı buji takın.
Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya
başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt
filitresidir. Sisteminizle birlikte verilen talimat broşürü nitro ve
yakıt filitre elemanlarının nerede bulunduğunu gösterir onları periyodik olarak kontrol edin.
Anlayamadığınız veya onaramadığınız bir problemle karşılaştığınızda
bizi aramaktan çekinmeyin. NOS sisteminizden en iyi netice almanız için
biz buradayız.
Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de Nitro deneyiminizin başarılı mı
başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi
olacaktır. Daima herhangibir başlamadan evvel sisteminize konulan bütün
talimatları okuyun! Motorunuzda bir şeyin değiştirilmesine karar
verebilirsiniz veya dergilerde okuduğunuz sistemimizden farklı yeni bir
şey dizayn etmiş olduğumuzu görebilirsiniz. Biraz zaman ayırarak bütün
talimatları dikkatlice okuyun.
Daima tutucu şekilde başlayın. Tavsiye ettiğimiz jet kombinasyonları
hakkındaki tavsiyelerimizi takip edin ve ayar gerektiren bir sisteme
sahipseniz en alt seviyeden işe başlayın. Jetleri değiştirmek daima
birkaç dakikanızı alır bu sebepten en üst seviyeden başlayarak gereksiz
riskleri üstlenmeyin
Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi
olun. Burada ileriye gitmeyin. Siz sadece motorunuzda bulunan parçaları
kesin olarak biliyorsunuz. Bu parçalar hakkında şüpheniz varsa
bizim teknik hattımızı arayabilir ve size yüksek tecrübesi olan teknik
elemanımız bu özel kombinasyonunuz için nelerin emin olduğu hakkında
yardımcı olur. Motorunuzda neyin olduğunu bilmiyorsanız o taktirde
motorun içindekilerin fabrikanın taktıklarından ibaret olduğu
farzedilerek en emin durumda olacak ve bu uygulama için doğru sistemi
seçeceksiniz.
Güç yakıttan gelmektedir. NOS Sistemi çalışırken
sisteminizin tedarik ettiği ilave yakıt miktarıyla ilave güç ayarlanır.
Eğer yakıt orada değilse hiçbir zaman güç olmaz ve hiçbir nitro miktarı
veya başka bir şey onu geri getiremez.
Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden
el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı.
Sistem yakıtı akıtırken doğru yakıt basıncı okunur. Bazı yakıt basınç regülatörleri hatalı rakkam verirler çünkü basınç okuma sistemi çalışmazken tırmanırlar. Bu olduğu zaman gerçek akan yakıtın basıncı umulandan çok daha aşağıda olup problem yaratacaktır. Yanlış ateşleme veya detonasyon ile ilgili problemlerle karşılanınca DAİMA ilk önce nitro jet miktarını azaltın! Gücün yakıttan geldiğini hatırlayın Nitro’dan değil yakıt vermek suretiyle soğutmaya çalışmak
basit olarak biraz daha güç verir ve problemi karışık hale getirir.
Karbüratörler aşırı zengin işleyen soğutucuyla jetlenir ve daha az güç
üretir. Aşırı zenginleşerek jetlenen NOS sistemleri muhtemelen biraz
daha güç verir böylece problemlerle karşılaşırsanız
ilk evvela nitro jetin (jetlerin) miktarını azaltın. Sisteminizin nasıl
çalıştığının yanıtını almak için bujilerinizi kontrol ettiğinizde HERBİR BUJİYİ KONTROL EDİN
sadece kolay ulaşılabilenleri değil. İki silindir hiçbir zaman aynı
şekilde çalışmaz.Nitronun bir karakteristik özelliği de bujileri
temizlemesidir
öyle ki daha yeni takılmış gibi gelir.Buji porseleni üzerinde küçük
gümüş parçacıkları gibi detonasyon işaretleri varsa nitro jet miktarını
azaltın.Bujinin toprak kordonu bir mavimsi-gökkuşağı renkleri
gösteriyorsa nitro jet miktarını azaltın.Eğer toprak hattları erime emareleri veriyorsa nitro jet miktarını azaltın ve daha kısa olan ve daha kalın toprak hatlı buji takın.
Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya
başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt
filitresidir. Sisteminizle birlikte verilen talimat broşürü nitro ve
yakıt filitre elemanlarının nerede bulunduğunu gösterir onları periyodik olarak kontrol edin.
Anlayamadığınız veya onaramadığınız bir problemle karşılaştığınızda
bizi aramaktan çekinmeyin. NOS sisteminizden en iyi netice almanız için
biz buradayız.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır Ne Çalışmaz ve Neden
Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin basitçe nasıl çalıştıkları
çalışmakta olan motora parelel olarak yaptıkları hakkında çok sayıda
teknik husus yazılmıştır.Uygulamanız için doğru bujinin akıllıca bir
seçimini yapmak için bujilerin karakteristik yapıları hakkında bilmeniz
gereken bir husus vardır.
İlk evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan donanımlarıyla çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır. Bu
motorun nasıl yakıt yaktığı ve genelde nasıl çalıştığı ile ilgili
olarak bujinin hemen hiç etkisi olmadığını gösterir. Doğru buji
motorun içindeki mevcut şartlarda devamiyetini sağlar. Bir buji
kendisini temiz tutabilmek için doğru ısıyı devam ettirmelidir.Yanlış
ısı değişimleri haddinden fazla ısınmış bujiye veya kirli bujiye
sebebiyet verebilir. ısı değişimleri merkezi elektrodu çevreleyen seramiğin ısısına etki yapar. Kötü karışım hava/yakıt dereceleri yakılması en zor olanıdır
çünkü tırnak ateşleyeceği zaman tırnak aralığı yüzeyinde çok az yakıt
molekülleri bulunur; kısa aralıklı tırnaklı olan bujiler son model az
karışımlı motorlar için dizayn edilmiştir. Modern yüksek-enerjili
ateşleme sistemleride geniş tırnak aralıklarına (gap) müsaade eder.
Sıklıkla orijinal geniş aralıklı Tırnaklı
nitro’nun kullanılmasından birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu
yaratır. Yanlış ateşleme ısı değişiminden ötürü değildir. Yanlış
ateşleme ortaya çıkar çünkü bujinin toprak (şasi) hattı ak kor haline geçer çünkü nitronun yarattığı ateşleme durumu tarafından meydana gelen ekstra ısıyı sarfetmek için çok uzaktır. Doğru uygulama için daha kısa şasi hatları bulunanlarla değiştirmektir. Bunu yapmakla şasi hattı tarafından tutulan ısının yolunu kısaltmış olacaksınız. Aynı ısı değişim hattını kullanabilirsiniz siz sadece daha kısa ve tercihen daha kalın şasi hattı bulunan ve işlenmiş tırnağı olmayan cinsten buji bulmanız gerekecektir.
Eğer sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek
olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir.Şasi
hattının uzunluğu yanlış ateşlemenin sebebi olduğundan daha soğuk bir buji
yerine koymuş olduğunuz daha sıcak bujininki gibi aynı uzunluktaki şasi
hattına sahip olabilir. Buji aralıkları genelde .030” dan .035” e kadar
olur. .060” olarak dizayn edilen bir bujinin aralığını .035” e
indirmeye asla çalışmayın. .035” aralığa göre dizayn edilmiş bir buji
temin edin.
Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin basitçe nasıl çalıştıkları
çalışmakta olan motora parelel olarak yaptıkları hakkında çok sayıda
teknik husus yazılmıştır.Uygulamanız için doğru bujinin akıllıca bir
seçimini yapmak için bujilerin karakteristik yapıları hakkında bilmeniz
gereken bir husus vardır.
İlk evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan donanımlarıyla çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır. Bu
motorun nasıl yakıt yaktığı ve genelde nasıl çalıştığı ile ilgili
olarak bujinin hemen hiç etkisi olmadığını gösterir. Doğru buji
motorun içindeki mevcut şartlarda devamiyetini sağlar. Bir buji
kendisini temiz tutabilmek için doğru ısıyı devam ettirmelidir.Yanlış
ısı değişimleri haddinden fazla ısınmış bujiye veya kirli bujiye
sebebiyet verebilir. ısı değişimleri merkezi elektrodu çevreleyen seramiğin ısısına etki yapar. Kötü karışım hava/yakıt dereceleri yakılması en zor olanıdır
çünkü tırnak ateşleyeceği zaman tırnak aralığı yüzeyinde çok az yakıt
molekülleri bulunur; kısa aralıklı tırnaklı olan bujiler son model az
karışımlı motorlar için dizayn edilmiştir. Modern yüksek-enerjili
ateşleme sistemleride geniş tırnak aralıklarına (gap) müsaade eder.
Sıklıkla orijinal geniş aralıklı Tırnaklı
nitro’nun kullanılmasından birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu
yaratır. Yanlış ateşleme ısı değişiminden ötürü değildir. Yanlış
ateşleme ortaya çıkar çünkü bujinin toprak (şasi) hattı ak kor haline geçer çünkü nitronun yarattığı ateşleme durumu tarafından meydana gelen ekstra ısıyı sarfetmek için çok uzaktır. Doğru uygulama için daha kısa şasi hatları bulunanlarla değiştirmektir. Bunu yapmakla şasi hattı tarafından tutulan ısının yolunu kısaltmış olacaksınız. Aynı ısı değişim hattını kullanabilirsiniz siz sadece daha kısa ve tercihen daha kalın şasi hattı bulunan ve işlenmiş tırnağı olmayan cinsten buji bulmanız gerekecektir.
Eğer sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek
olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir.Şasi
hattının uzunluğu yanlış ateşlemenin sebebi olduğundan daha soğuk bir buji
yerine koymuş olduğunuz daha sıcak bujininki gibi aynı uzunluktaki şasi
hattına sahip olabilir. Buji aralıkları genelde .030” dan .035” e kadar
olur. .060” olarak dizayn edilen bir bujinin aralığını .035” e
indirmeye asla çalışmayın. .035” aralığa göre dizayn edilmiş bir buji
temin edin.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Teknik Bilqiler
NOS teknik Yardımı
NOS sizin doğru sistemi almanızı ister ve onu takmanızda veya kullanmanızda zahmete girmenizi istemez.
RPM ’in teknik destek servisinden bilgi ve teknik servis hizmeti
alabilirsiniz 216-418 8767 - 216 336 2815 veya 532-233 5062 nolu
telefonlardan Uğur ARIDICI ile NOS ile ilgili hertürlü sorununuza çözüm
bulabilirsiniz.
NOS USA Teknik destek departmanı 08-1213-17
saatleri arasında Pazartesi’nden Cumaya kadar hizmet vermektedir. 001
(714) 821-0592. NOS teknik departmanında görevli uzmanlar nitro
sistemlerini seçme
takma ve ayarlama konusunda yıllardan beri hizmet vermekte
olduklarından suallerinize cevap verir ve probleminizi hızla çözerler.
NOS sizin doğru sistemi almanızı ister ve onu takmanızda veya kullanmanızda zahmete girmenizi istemez.
RPM ’in teknik destek servisinden bilgi ve teknik servis hizmeti
alabilirsiniz 216-418 8767 - 216 336 2815 veya 532-233 5062 nolu
telefonlardan Uğur ARIDICI ile NOS ile ilgili hertürlü sorununuza çözüm
bulabilirsiniz.
NOS USA Teknik destek departmanı 08-1213-17
saatleri arasında Pazartesi’nden Cumaya kadar hizmet vermektedir. 001
(714) 821-0592. NOS teknik departmanında görevli uzmanlar nitro
sistemlerini seçme
takma ve ayarlama konusunda yıllardan beri hizmet vermekte
olduklarından suallerinize cevap verir ve probleminizi hızla çözerler.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz