Modifiye Nedir ?
2 posters
Çatal Forum :: Otomobil :: Modifiye
1 sayfadaki 1 sayfası
Modifiye Nedir ?
Modifiye Nedİr? Gücü artirmak yol tutuşu ve frenaji güçlendirmek kabin ve karoserde degisiklik yapmak bir baska deyisle otomobili ayricalikli kilmak..
Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç
artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye
baslayan modifiye islemi günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii boyutlari da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan islemler modifiye olarak adlandiriliyor.
Teknolojinin gelismesi ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki
kabin içindeki "süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina
kadar tüm aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde
jant-lastik karoser kiti farlar far kaslari son susturucular aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu aksesuarlardan bir bölümü otomobilin sadece görünümüne degil yol tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi vites topuzu konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan degisiklikler arasinda yer aliyor.
Modifikasyonun temel amaci gücü artirmak. Standarttan daha genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek motora güç kazandirmanin en etkin yollari.
Bunlari destekleyen diger islemler
elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz
sisteminin modifikasyonu. Turbo takviyeli motorlarda bu islemlere ek
olarak turbo valfinin basinç limitini artirmak intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte ederek güç artirilabiliyor.
Otomobilde teknik olarak modifikasyon sadece gücü artirmayi degil
yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor.
Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip ediyor
çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim teknik
degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren
sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda
kötü sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle
modifiye islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en
büyük modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet
veriyor. Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte
kullanima uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.
Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak
degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler
arasinda yaygynlasan modifiye farkli amaçlarla yapildiginda insanlarin hayatini tehliaaae atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak için caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek.
Eğer yarismak ve otomobilinizin performansini görmek istiyorsaniz yapmaniz gereken tek sey
bu yil sampiyona olarak düzenlenecek drag yarislarina katilmak. Toplam
7 siniftan (1600 cc'ye kadar* 1600-2000 cc arasi*2000-4000 cc
arasi*4000-6600 cc arasi*Turbo ve / kompresörsüz*6601 cc nitrosuz ve
asiri beslemesiz*asiri beslemeli) olusan sampiyona 6 yaristan olusuyor.
Yarislarla ilgili ayrintili bilgi almak için Türkiye Otomobil ve
Motorsporlari Federasyonu'nu 0216 46511 55 no'lu telefondan
arayabilirsiniz.
Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç
artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye
baslayan modifiye islemi günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii boyutlari da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan islemler modifiye olarak adlandiriliyor.
Teknolojinin gelismesi ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki
kabin içindeki "süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina
kadar tüm aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde
jant-lastik karoser kiti farlar far kaslari son susturucular aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu aksesuarlardan bir bölümü otomobilin sadece görünümüne degil yol tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi vites topuzu konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan degisiklikler arasinda yer aliyor.
Modifikasyonun temel amaci gücü artirmak. Standarttan daha genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek motora güç kazandirmanin en etkin yollari.
Bunlari destekleyen diger islemler
elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz
sisteminin modifikasyonu. Turbo takviyeli motorlarda bu islemlere ek
olarak turbo valfinin basinç limitini artirmak intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte ederek güç artirilabiliyor.
Otomobilde teknik olarak modifikasyon sadece gücü artirmayi degil
yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor.
Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip ediyor
çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim teknik
degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren
sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda
kötü sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle
modifiye islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en
büyük modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet
veriyor. Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte
kullanima uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.
Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak
degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler
arasinda yaygynlasan modifiye farkli amaçlarla yapildiginda insanlarin hayatini tehliaaae atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak için caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek.
Eğer yarismak ve otomobilinizin performansini görmek istiyorsaniz yapmaniz gereken tek sey
bu yil sampiyona olarak düzenlenecek drag yarislarina katilmak. Toplam
7 siniftan (1600 cc'ye kadar* 1600-2000 cc arasi*2000-4000 cc
arasi*4000-6600 cc arasi*Turbo ve / kompresörsüz*6601 cc nitrosuz ve
asiri beslemesiz*asiri beslemeli) olusan sampiyona 6 yaristan olusuyor.
Yarislarla ilgili ayrintili bilgi almak için Türkiye Otomobil ve
Motorsporlari Federasyonu'nu 0216 46511 55 no'lu telefondan
arayabilirsiniz.
Catal- * Admin *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 563
Hobiler : aşkmm :)
Aldığı Teşekkürler : -50
Ruh Hali :
Geri: Modifiye Nedir ?
ellerine sağlk sağolasın
BuFFy- * Onursal *
-
Yaş : 32
Nerden : нεячεяdεη...
Mesaj Sayısı : 65
Aldığı Teşekkürler : 0
Ruh Hali :
Çatal Forum :: Otomobil :: Modifiye
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz